Alla inlägg av anitar

Hejko känd långt utanför Tived

Nu har jag ett tidningsklipp till mina klippböcker. Har sagt att jag fortsätter så länge har tillgång till papperstidning. Det blir inte så många klipp i fortsättningen. Sedan en månad tillbaka så delas NA ut med posten. Det är inte så kul med att få en tidningsbunt på tisdagseftermiddagen. Så nu läser jag NA – e-tidning. Det går att skriva ut artiklar från NA – med det blir inte så bra att skriva ut på vanligt A4. Så nu är det slut med de!
Att länka till Land, Länsposten – inte meningsfyllt då det endast prenumeranter som kommer åt artiklarna.

Det är inte bara pappersprasslet som saknas vid frukostbordet. Har hört att det stör morgonrutinerna för många. Finns ju ingen anledning att gå upp från den sköna sängvärmen och gå ut när det -15 och tomt i postlådan. Själv läser jag ofta DN och NA kl. 6.00 på datorn. NisseNusse min idiotsäkra väckarklocka ser till att jag kommer upp.

Nu har jag återgått att lösa DN:s korsbord på min I-Pad. Det går men nog gick det snabbare i papperstidningen.

Onsdagsträff 25/2

25/2 Anna Bursic kommer och pratar trädgård.

Här är några bilder från Annas trädgården. Marknadsdagen var det öppen trädgård med fika hos Anna. Det var en fantastisk värld att komma in. Jag höll på att bli kvar – glömde bort att jag skulle handla på tillbakavägen.

Här finns det mycket finare bilder från Annas trädgård


11/3 Anders Rickard utmanar gruppen i curling/shuffleboard
25/3 Gunnar Bolin och pratar om Unden och dess fiskar
Ca 14.00 till 15.00
8/4 Plant och fröbytardag

Träffa lokalpolitiker

I år är det valår. Nu har du möjligt att att träffa och prata med de lokala politikerna. Här får du tider när de olika partiföreträdarna kommer till oss i Skolbyggnaden i Tived Tiden är 18.00- 19.30

24/3. Socialdemokraterna
31/3. Moderaterna
7/4. Centerpartiet
14/4. Vänsterpartiet
21/4. Kristdemokraterna

Hört på styrelsemötet

Var inbjuden till styrelsemötet i torsdagskväll.
Alla är välkomna, men få känner sig kallade!
VI tittade och mindes hur det var på julmarknaden 2025.
Det är ju många nya styrelsen så jag passade på att berätta om hemsidan, tiveden.nu. att det är TUG:S som äger den – och att jag behöver få information från styrelsen för att att något aktuellt att berätta om

Konstaterar att det är väldigt mycket på gång! Så nu väntar jag på protokollet från mötet.

Hemsidor ska vara aktuella. Det kan du hjälpa mig med.
Har du något att berätta om hör av dig.

Onsdagsträffen 11 februari

Så var det dags att träffas i biblioteket i Skolbyggnaden. Trevlig att se några nya ansikten – Lotta, Kjerstin och Monica

Gamla och nya besökare

På borden fanns plastpåsar och diverse redskap och vattenbunke – det var bygdens keramiker, Anna Bergström som dukat upp för eftermiddagens verksamhet. Anna visst hur hon skulle få alla med. MAn fick ta en lagom lerklump, blunda i 4- minuter och skapa ett djur av lerklumpen. Sen var det fritt fram att gör en skål.

Så var det fika dags och i februari är det ju semmeltider. Ulla hade bakat vi alla nöjt av hennes goda semlor.

Nytt för terminen var stolsyoga med Monica. Då vi fick möjligt att röra på oss.

Anders Rickard och Madde har fixat programmet för våren. HÄr det preliminär programmet. Kom gärna med förslag på aktiviteter.

25/2 Anna Bursic kommer och pratar trädgård.
11/3 Anders Rickard utmanar gruppen i curling/shuffleboard
25/3 Gunnar Bolin och pratar om Unden och dess fiskar
Ca 14.00 till 15.00
8/4 Plant och fröbytardag